Vaskapu túra

2012.03.10

A mai nap mindenkinek emlékezetes, azt hiszem. A bejárásnál már kiderült, hogy a Pilis keresztjétől a László kúpra elég nehéz a fölmenet. Ezért a túrakiíráshoz írt levélben fel is hívtam a figyelmet erre az emberpróbáló szakaszra. Azt gondoltam, hogy ezek után jó, ha 3-an eljönnek. Mikor az Árpád hídnál fölszálltam a buszra, nem győztem csodálkozni, amerre a szem ellátott a buszon, mindenütt mosolygó túratársak! Szántón még ketten csatlakoztak hozzánk: Szabolcs és az ötéves kislánya, Zsófia Flóra. Így aztán 20-an vágtunk neki először a Csillagösvénynek a Boldogasszony kápolnáig, majd a Pilis Keresztjénél álltunk meg, és gyönyörködtünk az elénk terülő szépséges tájban. Aztán nagy levegő, s neki a hegyoldalnak. A kicsi lány is 40 perc alatt simán fölért. Egy rövid pihenő után folytattunk utunkat a zöld jelzésen. Eleinte szerpentin visz egyre följebb a Pilis oldalában, közben a kanyarokban szebbnél szebb kilátás tárult elénk. Később az út mentén hófoltokkal, sőt jeges szakaszokkal is találkoztunk. Vidáman ballagtunk az úton, élveztük Zsófia Flóra csacsogását, fáradhatatlan szaladgálását. Végül beértünk a vadregényes Vaskapu völgybe. Kb. három órára a Mária pad pihenőhöz értünk, ahol sok kisgyerek élvezte már a szép időt, jó levegőt. Innen már csak 3 és fél km Pilisszentkereszt. Kati, Szabolcs, Zsófia Flóra rövidesen elköszöntek, ők Pilisszántóra mentek vissza. A társaság gyorsabbik fele éppen elérte a 4 órás buszt, heten pedig beültünk az Emma vendéglőbe egy finom levesre, palacsintára. Szóval szép napunk volt! Nézzétek meg a képeket, remélem, látszik valami a jó hangulatból.

A mappában található képek előnézete Vaskapu túra