Nyereg túra ősszel

2011.10.22

Misi ma megint a szokott formáját hozta. Remek őszi túrára vitt minket.

Szép napsütéses, de hideg időben indultunk Piliscsévről 14-en. Megint volt két új túratársunk, szeretettel köszöntjük őket. Lendületesen vágtunk bele az útba, gyönyörködtünk a színesedő erdőben. Egyre meredekebben kapaszkodtunk fölfelé, de Misi szokásához híven gyakran tartott rövid pihenőt, így mindenkinek volt lehetősége szusszanni egyet. A hideg miatt pedig nem is volt olyan izzasztó az út. Nem sokkal 12 óra előtt fölértünk a Pilis nyeregbe. Nagyon szépen megmutatkozott a nyereg vonal a természetben. Gondos vezetőnk javaslatára az ebédet elhalasztottuk (pedig hívogató padok álltak volna rendelkezésünkre), mert a Fekete kőnél valószínűleg sütni fog a nap. Az út erősen köves volt. Egy szép kő hatására Andiból - hál'Istennek - kibukott a geológus, s elmondta, hogy a Pilisnek ez a része üledékes eredetű (ellentétben a múltkor meglátogatott Börzsönnyel, ami vulkanikus), ami azt jelenti, hogy ez a kő mészkő vagy dolomit. De ez egyenes vonalak mentén repedezik, ezért nagy valószínűséggel dolomit. Azt is megtudtuk, hogy a Pilissel közvetlenül szomszédos Visegrádi hegység vulkanikus, és vannak olyan helyek, ahol jól látható a két kőzet összekapcsolódása. Nemsokára beláttuk, hogy jó volt Misire hallgatni. Ragyogó napsütésben ebédelhettünk a Fekete kőnél. Csuda jó volt érezni az októberi nap melegét, s a tiszta időben Esztergomig is elláttunk. Az időzítés is tökéletes volt, mert az ebédidőnk vége felé nagyon sok turista lepte el a kis hegyormot. Negyed kettőkor indultunk tovább, s háromnegyed kettőkor már a Kétbükkfa nyereg buszmegállóban voltunk.

Köszönjük a remek túrát!

Nóra

A mappában található képek előnézete Nyereg túra ősszel