Mikulástúra

2011.12.13

Kedveskéim!

Az idei Mikulás túra egy kicsit más volt, mint a korábbi években megszokottak. Nándi már csak egynaposra hirdette (valószínűleg azért, mert a Mikulás azt kérte, hogy mivel nincs kisgyerek, ezért inkább hadd ne jöjjön, úgyis annyi helyre kell mennie), de így is remek volt!

Bár egész héten elég kellemetlen idő volt, szombaton reggel 27-en gyűltünk össze a Hév-megállóban. Különösen jó érzés volt a néhány nagyon régnem látott kedves túratárssal találkozni, és nagy örömünkre szolgált, hogy megint voltak újak is, akik remélhetőleg a jövő évre is átviszik lelkesedésüket, és máskor is eljönnek velünk.

Szóval elindultunk a zöld jelzésen, és rövidesen elhagytuk az épületeket és a "zöldben" folytattuk utunkat. Hamarosan elértünk az ingó-kőhöz, ami most már nem inog. Utunk nem túl meredeken, de fölfelé vezetett, s nem győztünk vetkőzni, mert mindenki a hidegre számítva jól felöltözött. Bár nem sütött a Nap, de kellemes volt az idő. A Zöld barlangnál tartottunk kis pihenőt, élveztük a kilátást Pomázra. Pomázon jó néhány éve épült egy víztorony, ami nekem sosem tetszett, de nagyon jó tájékozódási pont kimagasló termetével.

A Kevélyek oldalában menve hamarosan eljutottunk az Oszoly oldalába. Nándi nagyon kedvesen és jóindulatúan nem vitt föl minket a csúcsokra. Viszont nagyon sokmindent megtudtunk a környező távvezetékekről, felépítésükről, szigetelésükről, a vezetékeken található kis "kütyük" szerepéről. Látva a távvezetékek oszlopait eszembe jutott egy nagyon szép vers.

Elég szomorú látvány fogadott minket Pomáz határában. Iszonyú szemét a város szélén, a korábbi szélvihar csak rontott a látványon, az ágakra akadt reklámszatyrok, műanyagok sokaságával. Később azért már sokkal kellemesebb volt a városkép. Rövid gyaloglás után fél kettő körül el is érkeztünk úticélunkhoz, a Keleti kávézóhoz, "lánykori nevén" Rákos pince. Itt már vártak minket terített asztalokkal. Több mint két órát töltöttünk jó hangulatban, beszélgetve, remek ételeket, italokat fogyasztva. Nagy örömünkre Sz. Gabi és P. Imre is eljött az étterembe, hogy egy kicsit együtt lehessünk.

Ezzel a túrával befejeztük a 2011. év nappali túráit, már csak a szokásos Sziporka túra van hátra szilveszterkor.