Jókai túra

2010.10.30

JÓKAI (nosztalgia) TÚRA

Lőrincz Jancsival

Gyönyörű napra virradtunk 30-án, szombaton. Kilencre meg is érkeztünk P.Zsuzsával a Szépjuhásznéhoz. Már 16-an ott voltak a találkahelyen. Természetesen a túravezető, L. Jancsi, aztán K. Piroska, S. Elemér, S. Csaba, S. Jóska, J. Béla, V. Ursula, G. Gyuri, G. Judit, Á. Illés, Á. Helga, B. Joli, S. Piroska, L. Miklós, Sz. Erika, R. Vera. Így most már 18-an lettünk. Nándi hol van? Kiderült, hogy a következő busszal jön. Menjünk, majd utolér bennünket. Régi, kedves, szívmelengető emlékeket idézett föl bennem ez a mondat. (Sok évvel ezelőtt, mikor elkezdtem járni a szakosztállyal, nagyon gyakran hallottuk: mi csak menjünk, Nándi is fog jönni, de ő a másik irányból, vagy menjünk, Nándi majd utolér minket. És olyan nagy öröm és megnyugvás volt, hogy Nándi előkerült! Mert 20 évvel ezelőtt én még olyan gyakorlatlan túrázó voltam, hogy úgy éreztem, csak akkor érünk biztonsággal célba, ha Nándi is ott van.) Most már nem a biztonságérzet miatt, de mégis nagy öröm volt, mikor Nándi valóban utolért minket. Ahogy mentünk fölfelé, néhány évvel ezelőtti Szilveszteri túra jutott eszembe. Jó volt látni nappal is  azokat a helyeket, amiken vaksötétben botorkáltunk lefelé. A kilátóhoz érve újabb öröm ért minket. Itt találkoztunk K. Margóval. Így aztán összesen 20-an lettünk.

Kép

Fölmentünk a Kilátóba is. A legeslegtetején is voltam. Csodálatos lett volna a kilátás, ha a gyönyörű napsütés ellenére nem lett volna annyira párás a levegő. Élveztük a friss levegőt, s még a kilátóban fújó szél sem zavart.

Tovább indultunk. A Normafánál Csabát fogta el a nosztalgikus hangulat, minden réteslelőhelyet ismer, s mi követtük az illatokat. :-) Átsétáltunk a Széchenyi hegyre, majd a Sváb hegyre. Útközben Nándi mesélte nosztalgikus emlékeit. A Széchenyi kilátónál erre szükségünk is volt, mert most már annyira megnőttek a fák, hogy semmit nem lehet már látni a városból. Nándi elmesélte, mit láthatnánk, mit látott gyerekkorában erről a helyről. Szívesen emlékezett a régi időkre. A Széchenyi kilátó után a Költő utcában bementünk a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóságára. Itt megtudtuk, a főépület helyén korábban egy másik állt, ami Jókai Móré volt, a körülötte lévő hatalmas parkkal együtt. Az eredeti épületből nem maradt semmi. Jókai emlékére egy szobát rendeztek be, amit megnéztünk. Kimentünk a parkba körülnézni. Egy másik épület falán Ligeti Miklós fölfedezte nagyapjának egy domborművét Jókai Mórról, amiről tudott, hogy létezik, de nem tudta, hogy hol található. A parkban találtunk egy kőtárat, a környékről összegyűjtött kövekből. Zsuzsa örömmel nézelődött közöttük, és emlékezett egyetemi éveire.Kép Itt véget ért a hivatalos túraprogram. Elköszöntünk, de néhányan még együtt maradtunk. Az iskola előtt találtunk egy kedves szoborcsoportot. Nem tudtunk ellenállni, játszottunk velük kicsit. A buszhoz menve fölfedeztük a 150 éves Szent László templomot. Benéztünk kicsit.

Rövidesen elértünk a buszmegállóhoz. Pillanatokon belül megérkezett a busz, mi fölpattantunk rá, s csak utána derült ki, hogy a 212-es buszra szálltunk, ami nem megy a Moszkva térre. Viszont a Boráros térig megy. Csaba és Piroska leszálltak néhány megálló után, hogy átszálljanak a 90-esre. Nándi, Zsuzsa és én a Királyhágó térnél szálltunk le. Jóskát pedig hazavitte a busz a Boráros térre. Ő volt a "nyerő" :-) . De lehet, hogy Zsuzsa meg én, mert Nándi tudott a Királyhágó tér környékén egy remek cukrászdát....

Aztán már egyenes út vezetett a Moszkva térre, ahol kocsiba ültünk, s Zsuzsa újból nosztalgiázhatott, mert a kocsival azon a környéken jártunk, ahol ő oly sokat sétálgatott korábban. Köszönjük a túrát Jancsinak, s köszönjük, hogy ennyit emlékezhettünk!!!!

MVM SE Tb&Tf Szo          Október havi        túra-és versenyprogram

Ssz. OKTÓBER A túra neve Tájegység Útvonal Táv/szint Túravezető
 42. október 30. szombat Jókai-túra Budai hegység  Szépjuhászné – Jánoshegy – Széchenyi-hegy – Jókai emlékház  7/250 Lőrincz János

A mappában található képek előnézete Jókai túra