Fő túra

2012.10.07

Az időjósok azt igérték, hogy ma betör a hideg és az eső. Szerencsére vannak, akik igazán elszántak, s a "fenyegetés" ellenére elmentek a találkozóhelyre. Visegrádon leszállva a buszról összeállt a kis csapat 10 fővel. Nándi kérte a lányokat, kegyelmezzenek a fiúknak, hisz a fiúk csak hárman vannak. Juli viszont megvigasztalt mindenkit, hogy semmi ok az aggodalomra, a túrán nem lesz semmi probléma, mert minden "mezei" túratársra jut egy vizsgázott túravezető. Vidáman betértünk az első állomásunkra, a kis cukrászdába, ahol finom kávét és egyebeket ihattunk, rákészülhettünk a megmérettetésre.

Az első szakasz a visegrádi kálvárián vezetett végig, igazi kaptatóval, a végén kis sziklakápolnával. Kb. fél óra múlva tartottunk egy kis pihenőt a Fellegvár tövében. Hangulatos, kicsit őszies erdőben mentünk tovább. Borjúfőnél csodálatos panoráma tárult elénk a Dunával, a Börzsönnyel és a Pilis csúcsaival.

Az út mentén időnként gyönyörű, kikericsekkel teli rétek vidítottak. A felhők barátságosan vékony rétegben borították az eget, így aztán néha még kicsit napozhattunk is.

Az Úrasztal oldal most is elvarázsolt szépségével, kellemes útjával. A viharok itt is sok nyomot hagytak. A büszke, egyenes törzsű bükkfák az utolsó leheletükig kapaszkodnak a hegyoldalba, a sziklákba, majd egy újabb viharnak már nem tudnak ellenállni.

Az út utolsó néhány km-én már a meredek hegyoldalba vájt szerpentinen ereszkedtünk lefelé.

Öt óra után néhány perccel érkeztünk meg a buszmegállóba. Néhányan fölszálltunk a Szentendréig menő buszra. Az ablakból kinézve elrémültünk a sötét, fekete fellegek láttán. Szerencsére még eső előtt megérkeztünk Szentendrére.

Köszönjük a szép túrát Julinak!