Bajos túra

2010.10.16

A Bajos túra nem is volt olyan bajos...

...inkább bájos...

Igen, bájos. Ha nem is az egész túra, de az indulás annál inkább.

Szombaton borongós reggelre ébredtem, de lelkesen készültem az útra, mert tudtam, hogy újból láthatom, ha csak messziről is, kedves "barátomat", a tatabányai Turul madarat és kedves vizemet, a tatai Öreg-tavat. Időben, rendben meg is érkeztem a vonathoz, ahol már egy kisebb csapat összegyűlt.Kép A szép piros  vonattal indultunk útnak. Kényelmes, kellemes volt minden. Egyszer csak egy kicsi leány totyogott el mellettem az édesapjával. Megálltak az ajtónál, én meg csak álmélkodtam, hogy ilyen véletlen nem lehet! Képzeljétek! A Völgy túrán megismert kicsi Lici és az édesapja volt! Megint egy irányba túrázunk! Ők Szárligetig mentek.Kép

Azt hittük, csak rövid ideig utazunk együtt, de vágányzár és talán egy baleset miatt kb. egy órás késéssel érkeztünk meg Vértesszőlősre. Itt Gyula és Zsuzsa már vártak minket. Így a csapat 17 főre egészült ki. Egy kis frissítő étel ital után nekivágtunk az útnak.

Rövidesen beértünk az erdőbe. Fényképen nem is lehet egészen visszaadni az erdő színeit, hangulatát. Az út kitartóan ment fölfelé, s mi kitartóan követtük, bár a vége felé már khm, kissé sok volt a jóból. Én titokban kicsit hiányoltam a legutóbbi két túrámon már megszokott szakadékvölgyet, de ami késett, nem múlt. A szép, kényelmes, széles erdei út után elértünk Baj határához, éppen a Kálváriához. Innen már csak lefelé vitt az út. De milyen út! A nyári viharok, zivatarok itt is megtették a magukét. Sziklák, leomlott hegyoldalak között meneteltünk lefelé. Aztán egyszer csak megláttam a tatai templomot, s tudtam, rövidesen vége a szép kis túránknak. Kényelmesen elértük a vonatot, ami pontosan ért Tóvároskertre, s a megszokott majd' egy órás késéssel a Délibe. Köszönjük Ritának a remek túrát!

Kép

Ssz. OKTÓBER
 A túra neve  Tájegység Útvonal Táv/szint Túravezető
34. október 16. szombat Bajos-túra Vértes Vértesszőlős – Hideg-kút – Baji vadászház – Baj – Tata 15/300 Szabó Rita

A mappában található képek előnézete Bajos túra